Wybierz region

Wybierz miasto

    Formuła 1 - Grand Prix Monako: uliczna trasa nie wybacza błędów

    Autor: MAREK WICHER

    2007-05-25, Aktualizacja: 2007-05-26 07:32 źródło: Polska Gazeta Krakowska

    Wczoraj odbyły się wolne treningi przed piątym odsłoną tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1. Paradoksalnie gonitwa o wielką nagrodę Księstwa Monako to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w kalendarzu F1, a ...

    Wczoraj odbyły się wolne treningi przed piątym odsłoną tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1. Paradoksalnie gonitwa o wielką nagrodę Księstwa Monako to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w kalendarzu F1, a zarazem najwolniejszy wyścig w sezonie.


    Średnia prędkość z jaką kierowcy pokonują jedno okrążenie ulicznego toru nieopodal słynnego kasyna w Monte Carlo to ledwie 161 km/h, a maksymalna "zaledwie" 272 km/h. Dla porównania: w trakcie wyścigu o GP Włoch najszybsi zawodnicy podróżują z prędkościami rzędu... 350 km/h.

    Adrenalina na jezdni

    - Z niecierpliwością czekam na wyścig w Monako - mówi Lewis Hamilton, największa tegoroczna niespodzianka wśród debiutantów. - Jest to jeden z tych torów, na których marzyłem aby wystartować samochodem F1. Dla mnie jest to jeden z najlepszych obiektów w kalendarzu: nigdzie indziej nie ma tyle adrenaliny z tego powodu, że jezdnia jest tak wąska, że nie ma gdzie wyprzedzać. W Monako musisz być niesamowicie precyzyjny, bo tam po prostu nie ma miejsca na błędy. W zespole McLaren Mercedes w bieżącym sezonie wytworzyła się ciekawa sytuacja. Choć na czele tabeli kierowców znajdują się dwa srebrne bolidy tego team'u, aktualnego mistrza świata Fernando Alonso wyprzedza Hamilton, a przecież przedsezonowe plany zakładały zupełnie inny układ. Choć Alonso nie daje tego poznać widać, iż zależy mu na zamianie miejscami z Brytyjczykiem.
    - W zeszłym roku wygrałem w Monako - mówi Hiszpan. - W tym sezonie będę się starał, aby ten wynik powtórzyć z McLarenem. W poprzednich wyścigach nie osiągnąłem wyników, których oczekiwałem, jednakże udało się zdobywać punkty. W Monako musisz stale utrzymywać pełną koncentrację i jechać na krawędzi. Bardzo łatwo jest popełnić błąd: tor jest wąski, a bariery są bardzo blisko.

    Nowe silniki BMW

    Tuż przed rozpoczynającym się wyścigiem o GP Monako bardzo zdziwiony był Felipe Massa. - To niewiarygodne, ale prognozy pogody na weekend przewidują deszcze - wyjaśnia Brazylijczyk, zwycięzca dwóch tegorocznych rund. - Wierzcie, albo nie, ale jazda po mokrej nawierzchni toru w Monte Carlo będzie dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem: nigdy wcześniej w takich warunkach tutaj nie startowałem. Moim najlepszym dotychczasowym wynikiem w Monaco zaledwie piąte miejsce. Słowo "zaledwie" jest chyba jednak złe: to było za czasów Saubera, a wtedy był to całkiem świeży zespół w Formule 1. Oczywiście moim celem jest zwycięstwo.
    Początki Saubera, a dzień dzisiejszy to dwa zupełnie inne światy. Pod skrzydłami BMW zespół nabiera doświadczenia, będąc obecnie trzecią siłą w świecie Formuły 1.
    - Oba nasze samochody przed GP Monaco otrzymają nowe silniki - mówi Mario Theissen, szef BMW Sauber. - Akurat z tym elementem nigdy nie mieliśmy problemu. W trakcie testów na Paul Ricard poczyniliśmy stosowne pomiary i wszystko wydaje się w najlepszym porządku. Wyścig w Monte Carlo będzie dla nas okazją do umocnienia trzeciej pozycji w klasyfikacji konstruktorów.

    Sonda

    Czy podoba Ci się pomysł wprowadzenia mundurków szkolnych?

    • tak (51%)
    • nie (47%)
    • nie mam zdania (2%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.