Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnów-Szczucin. Najwyższy czas przebudować drogę nr 73

Paweł Chwał
Ruch na  DK 73  jest tak duży, że przejście przez nią  graniczy z cudem. Wie o tym Maria Lis z Brzozówki
Ruch na DK 73 jest tak duży, że przejście przez nią graniczy z cudem. Wie o tym Maria Lis z Brzozówki Paweł Chwał
Trasa krajowa nr 73 między Tarnowem i Szczucinem nie ma szans na modernizację. Drogowcy nie mają pieniędzy na przebudowę. Może poprawią szosę tylko w wybranych punktach.

Maria Lis z Brzozówki długo stała wczoraj obok pasów drogi krajowej nr 73, czekając, by którykolwiek z samochodów mknących z Tarnowa w stronę Lisiej Góry i dalej na Kielce zatrzymał się. To pozwoliłoby jej bezpiecznie przejść na drugą stronę. - Tak jest tu dzień w dzień. Koszmar. Jeśli potrzebuję kupić nawet jakąś błahą rzecz w sklepie, to idę do niego sama. Dzieci nie wysyłam, bo boję się, żeby nie wpadły pod koła, kiedy będą przechodzić przez jezdnię - wyjaśnia.

Blisko 40-kilometrowy, wąski odcinek „73” od Tarnowa do Szczucina figuruje na czarnej liście dróg obarczonych największym ryzykiem wypadków. Na urzędnikach decydujących o podziale rządowych pieniędzy na remonty dróg w kraju, wrażenia to jednak nie robi. Trasa kilka lat temu wypadła bowiem z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Nie ma już nadziei, by w najbliższym czasie miało się coś zmienić.

- Dysponujemy decyzją środowiskową na przebudowę drogi od Tarnowa do Szczucina, ale nie mamy środków na dalsze działania - przyznaje Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Potwierdził to szef dyrekcji Tomasz Pałasiński, który był gościem poniedziałkowego spotkania w Dąbrowie Tarnowskiej, zwołanego przez samorządowców z gmin, przez które biegnie DK 73: Dąbrowy, Szczucina, Lisiej Góry i Tarnowa. Chcą oni przynajmniej wytypowania najniebezpieczniejszych fragmentów trasy z Tarnowa do Szczucina, które powinny być przebudowane w pierwszej kolejności. - Musi to zostać zrobione przed 2020 rokiem, kiedy to traci ważność decyzja środowiskowa na przebudowę całego odcinka - przekonuje Arkadiusz Mikuła, wójt gminy Lisia Góra. Jak zauważa, w rządowym programie na lata 2014-2023 jest wiele tras, które nie mają decyzji środowiskowych i nie wiadomo, czy w ogóle uzyskają je w tym czasie.

- Nie możemy zaprzepaścić tego, co w tej sprawie udało się do tej pory osiągnąć. Jestem przekonany, że przebudowa „73” wcześniej czy później zostanie objęta rządową pomocą - dodaje wójt.

Podobnego zdania jest Krzysztof Kaczmarski, burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej. - Koszt budowy obwodnicy Dąbrowy szacowany był kiedyś na ponad 200 mln zł, a w tej chwili po zgłoszonych ofertach już widzimy, że ostateczny koszt inwestycji może zamknąć się kwotą znacznie niższą. Zaoszczędzone pieniądze można byłoby przeznaczyć na wykonanie projektu przebudowy „73”. Wtedy pozostałby już tylko krok do tego, aby zrealizować całą inwestycję - mówi.

W kwietniu samorządowcy chcą przedstawić swoje argumenty ministrowi infrastruktury i rozwoju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto