Do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów w Tarnowie codziennie zgłaszają się osoby, które podpisały nowe umowy na gaz, prąd i usługi telekomunikacyjne podczas wizyty tajemniczych przedstawicieli handlowych. Podają się oni za pracowników obecnych dostawców prądu czy gazu. - Sugerują, że przedłożone do podpisu dokumenty stanowią jedynie aneks do umowy z dotychczasowym sprzedawcą. Stosują przymus i wywierają na konsumentach presję twierdząc, że jeśli ich nie podpiszą, to pozbawieni zostaną prądu i gazu, albo że dotychczasowa umowa wygaśnie - tłumaczy Magdalena Kras-Pyzik, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Tarnowie.
W niektórych przypadkach przedstawiciele handlowi odwiedzają mieszkańców regionu, aby odczytać stany licznika. Swoim zachowaniem dają do zrozumienia, że reprezentują dotychczasowego dostawcę gazu czy prądu. Proszą później o okazanie ostatnich rachunków i przekazują informację, że po podpisaniu aneksu do umowy opłaty będą tańsze. W efekcie mieszkańcy zmieniają dostawcę, co też nie wiąże się z mniejszymi opłatami.
- Zanim złożymy jakikolwiek podpis na dokumencie, przeczytajmy chociaż pobieżnie treść umowy! - apeluje Rzecznik Praw Konsumentów.
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 15. Co to jest andrus?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?