Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Firma z Katowic wybuduje węzeł przesiadkowy obok dworca kolejowego, rozstrzygnięto przetarg, cena to prawie 5,8 mln zł

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Obok dworca PKP w Bochni powstanie węzeł przesiadkowy, jego budowa pochłonie prawie 5,8mln zł, obiekt ma być gotowy wiosną 2023 roku
Obok dworca PKP w Bochni powstanie węzeł przesiadkowy, jego budowa pochłonie prawie 5,8mln zł, obiekt ma być gotowy wiosną 2023 roku Paweł Michalczyk
Katowicka spółka Silesia Trans Service Sp. z o.o. wygrała przetarg na budowę węzła przesiadkowego w Bochni. Magistrat ogłosił wyniki trzeciego już przetargu na tę inwestycje. Poprzednie dwa postępowania zostały unieważnione. Obiekt ma powstać do wiosny 2023 roku.

FLESZ - Trzy miesiące chorobowego, koniec raju dla symulantów!

od 16 lat

Przetarg obejmował wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla węzła przesiadkowego przy ul. Ks. Józefa Poniatowskiego w Bochni. Zwycięska firma Silesia Trans Service Sp. z o.o. z Katowic zaoferowała wykonanie prac w cenie 5 794 530 zł brutto.

Do przetargu wpłynęło łącznie pięć ofert, z których dwie odrzucono z powodów formalnych.

Głównym celem reorganizacji terenu wokół dworca PKP jest przeniesienie tam ruchu autobusowego z Placu Pułaskiego w centrum miasta. - To także długo oczekiwane uporządkowanie systemu parkingów dla samochodów osobowych, motocykli i rowerów. Podróżni będą mieli również odpowiednie warunki do oczekiwania na swój środek transportu. Po wielu remontach, przebudowach i prowadzonych prac rewitalizacyjnych w Bochni, nadszedł czas na uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół odnowionego Dworca PKP - mówi Andrzej Koprowski z urzędu miasta w Bochni.

Inwestycja obejmuje wykonanie:

  • parkingu naziemnego na około 63 miejsca postojowe dla samochodów osobowych (w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • parkingu naziemnego na 29 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy, czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • zadaszonego parkingu dla rowerów (min. 20 miejsc postojowych) wraz ze stacją do naprawy rowerów (istniejąca stacja przeniesiona w nową lokalizację);
  • zadaszonego parkingu dla motocykli (min. 5 miejsc);
  • parkingu naziemnego dla około 10 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych) wraz z układem komunikacyjnym, dojściami, odwodnieniem parkingu, oświetleniem;
  • parkingu dla busów (8 miejsc postojowych) wraz z 3 zatokami dla busów dla osób wsiadających i wysiadających z busów oraz około 18 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) oraz 2 wiatami przystankowymi z podświetlanymi gablotami na rozkłady jazdy;
  • przebudowę toalety publicznej w celu dostosowania jej do potrzeb osób niepełnosprawnych;
  • 2 zatok dla autobusów;
    przebudowę drogi gminnej ul. Ks. J. Poniatowskiego wraz z przebudową wjazdów, wykonaniem chodników wykonaniem nowej nawierzchni;
  • budowę obiektów małej architektury (kosz na śmieci, ławeczki, słupki drogowe, tablice informacyjne itp.).

Oprócz tego w ramach przebudowy terenu wokół dworca PKP w Bochni zapowiedziano:

  • budowę na dwóch parkingach systemu parkingowego (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • przebudowę, przełożenie likwidację infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją (między innymi przełożenie światłowodu, przebudowa istniejącego oświetlenia, przebudowę infrastruktury teletechnicznej, likwidację słupów, skrzynek itp.);
  • odcięcie przyłączy wodno-kanalizacyjnych, kanalizacji opadowej, elektrycznej, sieci ciepłowniczej od rozbieranego budynku MPEC-u, zlokalizowanego na działce nr 4819/40 i w razie konieczności ich rozbiórka;
  • prześwietlenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej na terenie i w rejonie przedmiotowej inwestycji, oraz w przypadku konieczności remont lub przebudowę ww. kanalizacji przed wykonaniem nowych nawierzchni parkingów, ulicy, chodników i projektowanych terenów zielonych;
  • wykonanie monitoringu wizyjnego najwyższej jakości.

Bochnia ma zapewnioną dotację unijną na wykonanie węzła przesiadkowego w wysokości ok. 3 mln zł. Inwestycja ma być gotowa do 30 maja 2023 roku.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto