Bochnia: jak za 50 tys. agencja promowała powiat?

Małgorzata Więcek-Cebula
Około 10 tysiecy złotych miesięcznie bocheńskie starostwo płaciło agencji reklamowej "Wenecja" za poprawianie wizerunku urzędu. W sumie w ciągu kilku miesięcy za tego typu usługi agencja skasowała ponad 50 tysięcy złotych . Do tych danych dotarli dziennikarze portalu "Bochnianin".

- Najbardziej bulwersuje fakt, że w tym samym czasie w starostwie działało dwuosobowe Biuro Komunikacji Społecznej, które miało się zajmować właśnie takimi sprawami - mówi Tomasz Stodolny, właściciel portalu internetowego.
"Wenecja" prowadzona przez żonę obecnego skarbnika Platformy Obywatelskiej (z tym ugrupowaniem związany jest starosta Jacek Pająk) pracowała dla bocheńskiego urzędu od maja do listopada 2008 roku. W ciągu kilku miesięcy firma opracowała kampanię promocyjną "Mój powiat".
Urzędnikom zależało aby przybliżyć mieszkańcom Bocheńszczyzny kompetencje urzędu.
Były także inne zadania: szkolenie kadry kierowniczej starostwa i kierowników jednostek podległych w zakresie komunikacji społecznej, warsztaty dla Biura Komunikacji Społecznej.

Przedstawiciele agencji podpowiadali staroście jak komunikować się z posłami w sprawie łącznika autostrady.
Agencja miała też przygotować koncepcję wywiadu "Pająk-Buzek" z okazji 10-lecia Reformy Administracyjnej, który żeby było ciekawiej nigdy nie został opublikowany.

Najciekawsze jest jednak to, że za pieniądze podatników pracownicy agencji mieli opracować rozwiązania komunikacyjne do sprawy Joanny Solak (odwołanej przez radnych przewodniczącej rady powiatu).

Przedstawiciele starostwa nie widzą nic złego w fakcie, że urząd korzysta z pomocy zewnętrznych firm. - Starostwo przykłada dużą rolę do informowania opinii publicznej o działalności samorządu powiatowego oraz do działań komunikacyjnych - podkreśla Katarzyna Kępa-Hamuda ze Starostwa Powiatowego w Bochni.

Przedstawicielka powiatu zapewnia, że przedmiotem umowy było m.in. stworzenie i zaplanowanie koncepcji kampanii informacyjnej "Mój Powiat", agencja szkoliła także pracowników merytorycznych oraz kadrę kierowniczą i radnych z zakresu komunikacji społecznej, przygotowywała ramy polityki informacyjnej.
Informacja ta wywołała burzę negatywnych komentarzy na lokalnych portalach internetowych.
Internauci zastanawiali się na co można było by wydać te ponad 50 tysięcy złotych. Postanowiliśmy sprawdzić. Okazało się, że są dużo pożyteczniejsze formy wydawania publicznych pieniędzy.

Kiedy zostaną otwarte pływalnie?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3