Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Magistrat kontroluje, czy bocheńskie firmy mają umowy na wywóz śmieci. Za brak umowy grozi grzywna

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Śmieciarka miejskiej spółki BZUK z Bochni
Śmieciarka miejskiej spółki BZUK z Bochni Paweł Michalczyk
Władze Bochni rozpoczynają uszczelnianie systemu odbioru odpadów komunalnych. Na terenie miasta działa ok. 3 tysięcy firm, z czego tylko kilkaset ma podpisane umowy na odbiór odpadów. Takie informacje zostały podane podczas grudniowej sesji rady miasta. Uszczelnienie systemu powinno spowodować docelowe obniżenie stawek dla mieszkańców.

FLESZ - Będą e-liczniki prądu. Koniec z prognozami?

Bochnia. Ruszają kontrole umów na odbiór śmieci wśród bocheńskich firm

Od stycznia mieszkańcy Bochni płacą za odbiór śmieci 29,50 zł miesięcznie od osoby. Podwyżkę wprowadzono w grudniu. To efekt ostatniego przetargu na odbiór odpadów komunalnych. Konsorcjum firm BZUK (jako lider) oraz Ekombud (jako partner) zaoferowało ponad 8,1 mln zł, podczas gdy miasto zakładało niespełna 6,2 mln zł. Władze miasta stoją na stanowisku, że samorząd nie może dopłacać do cen śmieci, dlatego konieczne są podwyżki opłat dla mieszkańców.

Już podczas grudniowej sesji radni zwracali uwagę, że system pobierania opłat za odbiór śmieci jest w Bochni nieszczelny, bo wiele firm nie ma podpisanych umów. Teraz władze miasta rozpoczynają kontrole przedsiębiorców, mające na celu uszczelnienie systemu. Każdy z nich jest zobowiązany do posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych z prowadzonych działalności.

"Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej!" - zwrócono uwagę w komunikacie

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, magistrat zalicza m.in.: szkoły, przedszkola, urzędy, domy kultury, biblioteki, ośrodki zdrowia, apteki, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, biura, sklepy, gospodarstwa agroturystyczne, pensjonaty itp.

W sytuacji, gdy dana nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, jej właściciele powinni:

  • uiszczać w gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją,
  • zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.

Urzędnicy przypominają, że właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.

"Jednocześnie informujemy, że brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie nałożeniem kary grzywny" - ostrzega magistrat.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto