Bochnia. Powstanie stacja przesiadkowa obok dworca PKP, co zmieni się w układzie miejsc parkingowych? [ZDJĘCIA]

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Teren wokół dworca kolejowego w Bochni przed rozpoczęciem budowy punktu przesiadkowego Paweł Michalczyk
Przed końcem 2020 roku Bochnia ogłosi przetarg na przebudowę terenu obok dworca kolejowego. Zgodnie z zapowiedzią, inwestycja umożliwi utworzenie nowoczesnego punktu przesiadkowego, który ma wyprowadzić ruch autobusowy z Placu Pułaskiego w centrum miasta. Prace mają potrwać do 2022 roku.

FLESZ - Wyjazd na ferie jednak możliwy?

Jak podaje bocheński magistrat, głównym celem reorganizacji terenu wokół dworca PKP jest przeniesienie tam ruchu autobusowego z Pl. Pułaskiego w centrum miasta.

- To także długo oczekiwane uporządkowanie systemu parkingów dla samochodów osobowych, motocykli i rowerów. Podróżni będą mieli również odpowiednie warunki do oczekiwania na swój środek transportu. Po wielu remontach, przebudowach i prowadzonych prac rewitalizacyjnych w Bochni, nadszedł czas na uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół odnowionego Dworca PKP - mówi Andrzej Koprowski z urzędu miasta w Bochni.

Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2022 roku. Przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w grudniu.

Co zmieni się wokół dworca PKP w Bochni po wybudowaniu węzła przesiadkowego?

Inwestycja obejmuje wykonanie:

  • parkingu naziemnego na około 63 miejsca postojowe dla samochodów osobowych (w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • parkingu naziemnego na 29 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy, czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • zadaszonego parkingu dla rowerów (min. 20 miejsc postojowych) wraz ze stacją do naprawy rowerów (istniejąca stacja przeniesiona w nową lokalizację);
  • zadaszonego parkingu dla motocykli (min. 5 miejsc);
  • parkingu naziemnego dla około 10 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych) wraz z układem komunikacyjnym, dojściami, odwodnieniem parkingu, oświetleniem;
  • parkingu dla busów (8 miejsc postojowych) wraz z 3 zatokami dla busów dla osób wsiadających i wysiadających z busów oraz około 18 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) oraz 2 wiatami przystankowymi z podświetlanymi gablotami na rozkłady jazdy;
  • przebudowę toalety publicznej w celu dostosowania jej do potrzeb osób niepełnosprawnych;
  • 2 zatok dla autobusów;
    przebudowę drogi gminnej ul. Ks. J. Poniatowskiego wraz z przebudową wjazdów, wykonaniem chodników wykonaniem nowej nawierzchni;
  • budowę obiektów małej architektury (kosz na śmieci, ławeczki, słupki drogowe, tablice informacyjne itp.).

Oprócz tego w ramach przebudowy terenu wokół dworca PKP w Bochni zapowiedziano

  • budowę na dwóch parkingach systemu parkingowego (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
  • przebudowę, przełożenie likwidację infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją (między innymi przełożenie światłowodu, przebudowa istniejącego oświetlenia, przebudowę infrastruktury teletechnicznej, likwidację słupów, skrzynek itp.);
  • odcięcie przyłączy wodno-kanalizacyjnych, kanalizacji opadowej, elektrycznej, sieci ciepłowniczej od rozbieranego budynku MPEC-u, zlokalizowanego na działce nr 4819/40 i w razie konieczności ich rozbiórka;
  • prześwietlenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej na terenie i w rejonie przedmiotowej inwestycji, oraz w przypadku konieczności remont lub przebudowę ww. kanalizacji przed wykonaniem nowych nawierzchni parkingów, ulicy, chodników i projektowanych terenów zielonych;
  • wykonanie monitoringu wizyjnego najwyższej jakości.

Bochnia ma zapewnioną dotację unijną na wykonanie węzła przesiadkowego w wysokości ok. 3 mln zł (wiadomość o promesie pojawiła się już rok temu, choć oficjalne przekazanie dokumentu miało miejsce w trakcie kampanii prezydenckiej, a umowę podpisano dopiero we wrześniu 2020).

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie