Dlaczego warto jeść cukinię? Wspiera układ pokarmowy i dba o zdrowie serca. Pomaga też przy odchudzaniu. Jak cukinia wpływa na organizm?

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Cukinia to sezonowe warzywo, które wykazuje wiele korzystnych właściwości. Jest niskokaloryczna, dlatego często gości na talerzach osób będących na diecie odchudzającej. Podpowiadamy, jakie właściwości zdrowotne wykazuje cukinia. Dlaczego warto częściej po nią sięgać?
Cukinia to sezonowe warzywo, które wykazuje wiele korzystnych właściwości. Jest niskokaloryczna, dlatego często gości na talerzach osób będących na diecie odchudzającej. Podpowiadamy, jakie właściwości zdrowotne wykazuje cukinia. Dlaczego warto częściej po nią sięgać? Les Bourgeonniers/Pexels
Cukinia to niskokaloryczne warzywo, które stanowi znakomite źródło witamin i związków mineralnych. Dzięki zawartości błonnika pokarmowego wpływa na prawidłową pracę układu pokarmowego, a także wspiera proces detoksykacji organizmu. Warto również wspomnieć, że cukinia ma niski indeks glikemiczny, dlatego chętnie spożywana jest przez osoby chore na cukrzycę lub insulinooporność. Jakie jeszcze korzyści wynikają z regularnego spożycia tego warzywa? Sprawdź, co się dzieje z organizmem, gdy często sięgasz po cukinię.

Spis treści

Co się dzieje z organizmem, gdy jesz cukinię? Oto powody, dla których warto po nią sięgać

Cukinia to popularne warzywo, które często jest składnikiem zup lub szaszłyków. Niektórzy przygotowują z niej również zupę krem lub nadziewają ją mięsem mielonym. W galerii podpowiadamy, dlaczego warto częściej sięgać po cukinię.

Dlaczego warto jeść cukinię? Jej wpływ na zdrowie jest zaskakujący!

Cukinia – właściwości odżywcze i zdrowotne. Ile kalorii ma cukinia?

Cukinia, często nazywana również kabaczkiem to warzywo z rodziny dyniowatych (cucurbitaceae) – sprawdź, jak uprawiać cukinię, aby dawała duże plony. Cukinia to niskokaloryczne warzywo, które w porcji 100 g zawiera tylko 17 kcal. W tym warzywie znajdziemy również 1,2 g białka, 2,2 g węglowodanów, znikome ilości tłuszczu (0,1 g) a także 1 g błonnika pokarmowego, który korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, reguluje rytm wypróżnień, a także zmniejsza ryzyko pojawienia się zaparć.

Cukinia ma również niski indeks glikemiczny, który wynosi tylko 15! To sprawia, że chorzy na cukrzycę, insulinooporność lub stan przedcukrzycowy mogą bezpiecznie spożywać umiarkowane ilości tego warzywa.

Warzywo to jest również znakomitym źródłem beta-karotenu, który jako silny przeciwutleniacz chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych, spowalnia proces starzenia się komórek, a także wzmacnia odporność. Beta-karoten, jako prekursor witaminy A odpowiada również za prawidłową strukturę skóry, a także chroni narząd wzroku przed zwyrodnieniem plamki żółtej (sprawdź, jak skutecznie pozbyć się cieni pod oczami).

Cukinię warto spożywać ze skórką, ponieważ jej zielony kolor to zasługa cennego chlorofilu. Związek ten jest naturalnym barwnikiem, który charakteryzuje się działaniem przeciwbakteryjnym, przeciwzapalnym i detoksykującym.

Porcja 100 g tego warzywa ze skórką jest również źródłem:

  • witaminy A – 200 jednostek międzynarodowych (IU),
  • witaminy B1 – 0,04 mg,
  • witaminy B2 – 0,04 mg,
  • witaminy B3 – 0,71 mg,
  • witaminy B5 – 0,37 mg,
  • witaminy B6 – 0,14 mg,
  • kwasu foliowego – 20 mcg,
  • witaminy E – 0,12 mg,
  • witaminy C – 17,9 mg,
  • witaminy K – 4,3 mg,
  • wapnia – 16 mg,
  • magnezu – 18 mg,
  • żelaza – 0,4 mg,
  • potasu – 261 mg,
  • cynku – 0,3 mg.
Dodaj firmę Autopromocja

Zadbaj o optymalne trawienie

miejsce #1

Orkla Care

Orkla Care Colon C 250g

50,40 zł19,77 zł-61%
miejsce #2

Invent Farm

Invent Farm Para-Farm Parafarm oczyszczanie organizmu 100 ml

65,23 zł39,85 zł-39%
miejsce #3

Bonimed

Bonimed Syrop Vernikabon complex 100 ml

33,50 zł21,35 zł-36%
miejsce #4

Biocodex

Symbiosys Alflorex 30 kapsułek

40,62 zł
miejsce #5

Aflofarm

HepaSlimin 30 tabl.

8,48 zł
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ostrzał Kijowa. W trakcie operacji na sercu dziecka zabrakło prądu

Materiał oryginalny: Dlaczego warto jeść cukinię? Wspiera układ pokarmowy i dba o zdrowie serca. Pomaga też przy odchudzaniu. Jak cukinia wpływa na organizm? - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie