FLESZ - Dilerzy aut mają problem, a wszystko przez nowe normy emisji spalin
Będzie nowy most na Wiśle między gminami Drwinia i Nowe Brzesko
Obecny most na Wiśle łączący powiaty bocheński i proszowicki znajduje się między Ispiną a Nowym Brzeskiem. Niestety, lata świetności ma już za sobą. Został wybudowany w latach 1979-1986 w miejscu istniejącego wówczas w tym miejscu drewnianego mostu.
W ostatnich latach most w Ispinie był wielokrotnie remontowany, a ostatni z nich miał miejsce w wakacje 2020 roku. Dla ułatwienia życia okolicznych mieszkańców, na czas remontu wojsko wybudowało most pontonowy, który połączył Sierosławice ze Świniarami. Z końcem sierpnia tymczasowy most rozebrano, bo znów zaczęła działać przeprawa w Ispinie.
- Most jest wyeksploatowany. Jest obiektem jednopasowym wraz z mijankami, po którym ruch pojazdów odbywa się wahadłowo. Z uwagi na stan mostu nośność pojazdów mogących poruszać się po nim jest ograniczona do 3,5 tony - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.
Planowany do wybudowania nowy most ma mieć zdecydowanie lepsze parametry. - Dzięki lepszej komunikacji, pozwoli na zwiększenie konkurencyjności tej części województwa, pozwoli na stworzenie nowych miejsc pracy, zmniejszenie bezrobocia oraz wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój regionu - dodaje wicemarszałek.
W ramach planowanej inwestycji na granicy powiatów bocheńskiego i proszowickiego zaplanowano:
- budowę mostu na rzece Wisła wraz z dojazdami i nowym przebiegiem DW775 klasy G, po nowym śladzie,
- budowę skrzyżowań z istniejącą drogą krajową DK79, drogą wojewódzką DW964 oraz pozostałych połączeń istniejącego układu drogowego,
- budowę obiektów inżynierskich – wiaduktów i przepustów,
- budowę układu komunikacyjnego dla pieszych i rowerzystów w rejonie skrzyżowań oraz w dowiązaniu do istniejących ciągów,
- przebudowę istniejącego układu drogowego w miejscu krzyżowania się z nową drogą,
- budowę układu dróg dojazdowych,
- budowę systemu odwodnienia obiektu i drogi DW775,
- budowę oświetlenia ulicznego,
- budowę, rozbiórkę, przebudowę oraz zabezpieczenie kolidujących urządzeń obcych,
- zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, w tym nasadzenia zieleni na projektowanych rondach,
- budowę urządzeń ochrony środowiska.
Obecnie trwają prace nad opracowaniem raportu oddziaływania na środowisko, a także aktualizacja wielowariantowej koncepcji według trzech wariantów lokalizacji nowego mostu przebiegającego przez Wisłę. Chodzi o wariant nr 1 tzw. „sierosławicki”, wariant nr 3 tzw. „nękanowicki” i wariant nr 4 tzw. „hebdowski”.
- Pozyskanie decyzji środowiskowej planowane jest w drugim kwartale 2021 r. Z kolei szacunkowy koszt inwestycji, która powinna zostać zrealizowana w przeciągu najbliższych lat, wynosi około 100 mln zł - informuje biuro prasowe wojewody małopolskiego.
Rządowa dotacja na rozpoczęcie przygotowania pod nowy most na Wiśle między gminami Drwinia i Nowe Brzesko
Dobrą informacją jest fakt, że przygotowania do budowy zostały wsparte z rządowego programu Mosty dla Regionów. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przekazuje 1,6 mln zł dofinansowania na wykonanie dokumentacji.
- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe, a most wraz z nowym odcinkiem drogi znajdzie się
w ruszcie komunikacyjnym naszego województwa - mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ
Bądź na bieżąco i obserwuj
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?