Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Foldery promocyjne Bochni na śmietnik?

Małgorzata Więcek-Cebula
fot. archiwum
Miasto ma ulotki z fotografią byłego burmistrza. Obecna władza nie chce ich dystrybuować. Bocheńscy urzędnicy mają problem. W magazynach tamtejszego magistratu zalega bowiem około dwóch tysięcy kolorowych folderów promocyjnych z wizerunkiem poprzedniego burmistrza Bochni. Nowe władze nie chcą ich dystrybuować, co więcej, pojawiły się nawet propozycje, by je zniszczyć.

- Rozpowszechnianie tych ulotek byłoby niezręczne. Takich rzeczy się nie robi. Ktoś słusznie zauważył, że mają one wartość historyczną - uważa zastępca burmistrza Małgorzata Szczepara.
Przeciwni zniszczeniu folderów zachęcających do zwiedzenia miasta są przedstawiciele komisji kultury. Na temat tego problemu dyskutowali podczas ostatniego spotkania.

- I doszliśmy do wniosku, że absolutnie takich rzeczy nie powinno się niszczyć. Owszem jest tam zdjęcie poprzedniego burmistrza, ale także kilka stron cennych informacji o mieście i regionie. To się przecież nie zmieniło - podkreśla Łucja Satoła-Tokarczyk, przewodnicząca komisji kultury Rady Miasta. Według niej ulotki powinny zostać rozdane. Mogą trafić do kiosków ruchu, hoteli czy kopalni soli.

Czytaj także:Bochnia: dzieci znajdą specjalistyczną opiekę

Wydrukowanie 10 tys. kolorowych folderów kosztowało ponad 7 tys. zł. Ulotki, które nie zostały jeszcze wykorzystane, są zatem warte blisko 1,5 tys. zł. Zapytaliśmy przedstawicielkę bocheńskiego magistratu czy nie warto byłoby ich poprawić.
- Sprawdziliśmy, ile kosztowałaby korekta i okazało się, że nie byłaby opłacalna - przekonuje Małgorzata Szczepara.
Wiceburmistrz nie znalazła jednak wyliczeń, które potwierdziłyby te szacunki. O opinię w tej sprawie zapytaliśmy przedstawicieli jednej z bocheńskich firm. Zapewnili nas, że poprawa folderów (chodzi o materiał na przeklejenie połowy jednej strony kosztowałaby... ok. 600 zł).

Szacunki to nie wszystko Stare foldery nie pasują też do nowej linii promocyjnej miasta. Wiceburmistrz odpowiedzialna za promocję zapewnia, że obecny burmistrz podpisał deklarację o przystąpieniu do Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej.
- Zależy nam, by Bochnia została zauważona, mamy zaległości w promowaniu miasta - przekonuje.
Przystąpienie do MSIT oznacza ujednolicenie szaty graficznej wszystkich materiałów promocyjnych. Także folderów. Stąd niechęć do poprawiania starych ulotek.
- Patrząc przyszłościowo. burmistrz zdecydował także, by na tego typu folderach unikać wizerunku gospodarza miasta - dodała Małgorzata Szczepara.

Codziennie rano najświeższe informacje z Tarnowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zamów newsletter!

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Kradł benzynę na angielskich numerach
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto