Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Górnik Zabrze: Ogloszono konkurs na stanowisko prezesa. Z ważnym zastrzeżeniem

NOWE
Górnik Zabrze: Ogloszono konkurs na stanowisko prezesa. Z ważnym zastrzeżeniem

Władze województwa zachodniopomorskiego wybrane. W zarządzie trzy nowe osoby

Władze województwa zachodniopomorskiego wybrane. W zarządzie trzy nowe osoby

Polecamy

Nie uwierzysz, co zrobiła ta turystka! „Kozica górska”. TOPR-owcy łapią się za głowy!

Nie uwierzysz, co zrobiła ta turystka! „Kozica górska”. TOPR-owcy łapią się za głowy!

GIF wycofał kolejny lek. Ostrzeżenie przed realnym zagrożeniem dla zdrowia

GIF wycofał kolejny lek. Ostrzeżenie przed realnym zagrożeniem dla zdrowia

Niebezpiecznego starca możesz spotkać wszędzie. Uważaj na niego, bo jest toksyczny!

Niebezpiecznego starca możesz spotkać wszędzie. Uważaj na niego, bo jest toksyczny!