W Ostrowcu Świętokrzyskim, w ramach remontu drogi wojewódzkiej numer 754 powstaje nowoczesny most
W ramach remontu drogi wojewódzkiej numer 754 w Ostrowcu Świętokrzyskim powstaje nowoczesny, pylonowy most.
W ostatnim czasie na moście zamontowano stalowe słupy.
Zamontowane zostały już słupy stalowe, z których każdy waży 80 ton. Pomiędzy nimi znalazł się rygiel zespalający konstrukcję. Do końca marca będziemy prowadzić prace spawalnicze przy scalaniu elementów oraz związane z prefabrykacją systemu podwieszenia.
Nowobudowany obiekt będzie przekraczał rzekę Kamienna jednym 67 metrowym przęsłem, podwieszanym do stalowo-żelbetowego pylonu, który zostanie zlokalizowany poza korytem rzeki. Szerokość pomostu przekroczy 18 m i pozwoli pomieścić chodnik dla pieszych i obsługi, zakotwienie want oraz pasy ruchu remontowanej drogi DW 754. Zakończenie prac zostało zaplanowane na wrzesień 2024
– napisał wykonawca czyli firma Mota Engil na swoim koncie na facebooku.
Do montażu słupów posłużyły dwa dźwigi o nośności 500 oraz 200 ton.
Zobacz zdjęcia - konstrukcja mostu w Ostrowcu
Przebudowa drogi wojewódzkiej 754 w Ostrowcu Świętokrzyskim
Remont mostu to element przebudowy drogi wojewódzkiej numer 754. Inwestycja obejmuje przebudowę blisko dwukilometrowego odcinka tej drogi, która przebiega przez centrum miasta.
Przebudowie ulegnie 7 skrzyżowań w ciągu przebudowywanej drogi wojewódzkiej numer 754. Powstaną dwa nowe ronda w tym jedno turbinowe, trzy skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, co znacznie upłynni ruch pojazdów oraz poprawi bezpieczeństwo. Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną będą na połączeniu ulicy Radwana i Jana Pawła II, na połączeniu ulicy Polnej i Radwana, jak również na skrzyżowaniu ulicy Kilińskiego i Alei 3 Maja. Oprócz tego powstanie rondo turbinowe przy połączeniu ulicy Denkowskiej i Radwana oraz rondo typowe na połączeniu ulicy Denkowskiej i Słowackiego. W ramach rozbudowy przewidywana jest budowa obustronnych chodników wraz ze zjazdami do posesji. Zaprojektowana została także budowa ciągu rowerowego, przebiegającego na odcinku Alei 3 Maja po lewej stronie drogi wojewódzkiej, na odcinku ulicy Okólnej i ulicy Denkowskiej po stronie prawej. Na odcinku ulicy Radwana zaprojektowano ciąg rowerowy po obu stronach jezdni. Komunikację zbiorową ułatwi 8 zatok autobusowych, a miejsca postojowe umożliwią bezpieczne parkowanie.
Niestety nie będzie przebudowana kładka dla pieszych nad rzeką Kamienną przy moście.
Koszt całego zadania czyli remontu drogi wojewódzkiej to prawie 137 milionów złotych, w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych wynosi niecałe 87 milionów złotych. Reszta kwoty, czyli blisko 50 milionów złotych pochodzi z budżetu województwa świętokrzyskiego.
Zobacz zdjęcia - konstrukcja mostu w Ostrowcu
O moście nad Kamienną w Ostrowcu pisaliśmy:
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?