Nowa zakopianka Rdzawka - Nowy Targ. Mimo zimy prace na budowie postępują. Najnowsze zdjęcia

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Mimo zimy prace przy budowie nowej zakopianki Rdzawka - Nowy Targ postępują
Mimo zimy prace przy budowie nowej zakopianki Rdzawka - Nowy Targ postępują GDDKiA
Mimo, że mamy środek zimy, roboty przy budowie nowej drogi krajowej na odcinku Rdzawka - Nowy Targ nie zamarły. Robotnicy cały czas pracują - głównie przy budowie wiaduktów. Ale także prowadzone są prace ziemne.

Chodzi o prace na 16-kilometrowym odcinku nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Choć większość placu budowy pokryta jest śniegiem, robotnicy nie zrobili sobie zimowej przerwy.

- Prace jak najbardziej cały czas się tam toczą. Wykonywane są głównie zbrojenia na wiaduktach, ale udaje się także prowadzić prace ziemne - mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem nowej drogi.

Obecnie prowadzone jest zbrojenie ustroju nośnego na wiadukcie WD-107 w Rdzawce, zbrojenie ustroju nośnego oraz montaż krawężników, desek na obiekcie wiadukcie w Lasku, zbrojenie kap chodnikowych oraz montaż odwodnienia na kolejnym wiadukcie w Lasku, zbrojenie ustroju nośnego na obiekcie MD-119 w Nowym Targu, betonowanie kap chodnikowych na obiekcie WD-122 w Nowym Targu.

Z kolei w Klikuszowej, Rdzawce i Lasku prowadzone są wykopy, w Rdzawce dodatkowo montowane są pale pod ekrany akustyczne. - Przygotowywana jest także kanalizacja deszczową na całym odcinku drogi - dodaje Kacper Michna. Generalnie postęp prac na całym odcinku GDDKiA szacuje na 76 proc.

Nowa zakopianka na odcinku Rdzawka - Nowy Targ przebiegać będzie w nowym śladzie. Inwestycja ta połączy Kraków z Nowym Targiem dwujezdniową drogą na całym przebiegu. W ramach prac przebudowane będą drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. W ramach inwestycji powstają cztery bezkolizyjne węzły drogowe - Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe. Do tego budowanych jest 22 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów, estakad. Zakończenie robót przewidywane jest na 19 lipca 2024 r. Wartość kontraktu brutto wynosi 972 395 739,72 zł.

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie