Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policjanci zatrzymali mężczyznę zamieszanego w oszustwo metodą „na pracownika banku”. To 19-letni obywatel Uzbekistanu

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
19-latek został zatrzymany na terenie Warszawy. Mężczyzna został objęty policyjnym dozorem oraz zakazem opuszczania kraju
19-latek został zatrzymany na terenie Warszawy. Mężczyzna został objęty policyjnym dozorem oraz zakazem opuszczania kraju archiwum
Policjanci z Brzeska ustalili jednego z mężczyzn zamieszanego w oszustwo 60-letniej mieszkanki powiatu brzeskiego. Latem 2022 roku kobieta straciła 27 tys. zł. Jak ustalili śledczy, w sprawę był zamieszany 19-letni obywatel Uzbekistanu. Niewykluczone są kolejne zatrzymania.

Do oszustwa doszło w lipcu 2022 roku. Do brzeskich policjantów zgłosiła się 60-letnia mieszkanka powiatu brzeskiego, która relacjonowała, że otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku.

- Mężczyzna zadzwonił do kobiety z informacją, że ktoś usiłował dokonać kradzieży środków pieniężnych z jej konta. Poinformował, że bank utworzył już nowe konto, aby zabezpieczyć jej środki przed kradzieżą. Pokrzywdzona uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku, po czym przelała swoje oszczędności w wysokości około 27 tysięcy złotych i wpłaciła je na konto podane przez oszusta - relacjonuje asp. sztab. Ewelina Buda, rzecznik brzeskiej policji.

Sprawą zajęli się brzescy policjanci zajmujący się przestępczością gospodarczą. Zgromadzony materiał dowodowy i jego analiza pozwoliła śledczym wytypować i ustalić miejsce pobytu jednego ze sprawców oszustwa.

- Ten 19-letni obywatel Uzbekistanu założył rachunek bankowy, na który trafiły pieniądze pochodzące z oszustwa.

Pod koniec stycznia 2023 roku 19-latek został zatrzymany na terenie Warszawy. Mężczyzna został objęty policyjnym dozorem oraz zakazem opuszczania kraju. Sprawa ma charakter rozwojowy. Policjanci cały czas ustalają kolejne osoby biorące udział w tym procederze i nie wykluczają kolejnych zatrzymań.

Policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą tzw. spoofingu

Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Wykorzystują oni zaufanie szczególnie osób starszych i wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden - wyłudzić od seniorów jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia.
W tym przypadku oszuści wykorzystali metodę tzw. spoofingu.

- Spoofing telefoniczny to nic innego, jak oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać jakąś instytucję. Dlatego też każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu - uczula Ewelina Buda.

Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, niezależnie z jakiego numeru ktoś dzwoni, ani niezależnie od tego, za kogo się podaje.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Biden: Putin myślał że NATO się rozpadnie, a jest mocniejsze niż kiedykolwiek

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Policjanci zatrzymali mężczyznę zamieszanego w oszustwo metodą „na pracownika banku”. To 19-letni obywatel Uzbekistanu - Gazeta Krakowska

Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto