Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prawie 100 złotych za parking pod Lidlem w Kielcach. Klienci zdezorientowani (WIDEO)

Paula Goszczyńska
Paula Goszczyńska
95 złotych za postój pod Lidlem na ulicy Śląskiej w Kielcach - takiej wysokości mandat można otrzymać, jeśli już wkrótce nie pobierze się biletu z parkomatu ustawionego pod sklepem. Urządzenie już stoi i 6 lutego klientów popularnego dyskontu może czekać nieprzyjemna "niespodzianka".

Do naszej redakcji zgłosił się zaniepokojony czytelnik. - Jak co kilka dni wybrałem się po zakupy do Lidla przy ulicy Śląskiej. Wszedłem do sklepu, kupiłem co było mi potrzebne i wyszedłem z budynku kierując się w stronę zaparkowanego samochodu. Nagle zobaczyłem przed sklepem oznaczenie, że stoi tu parkomat. Przeczytałem, że każdy kto parkuje przed dyskontem musi pobrać bilet, gdyż w przypadku jego braku zostanie ukarany mandatem w kwocie 95 złotych. Aż mi się na chwilę serce zatrzymało ze stresu. Na szczęście po chwili zorientowałem się, że urządzenie jeszcze nie jest czynne. Ale co gdyby było? Byłbym prawie stówkę do tyłu - żali się czytelnik i przypomina, że podobna sytuacja miała miejsce przed kielecką Biedronką. - Ja co prawda nie zapłaciłem mandatu, ale znam takich, którzy przez nieuwagę zostali ukarani - zwraca uwagę mężczyzna.

Faktycznie w maju minionego roku pisaliśmy, że jeden z naszych czytelników za 20-minutowy postój pod Biedronką przy ulicy Solidarności w Kielcach zapłacił 90 złotych. Okazało się, że większość klientów, mimo znaków informujących, nie zauważała, że wymagany jest bilet, a w razie jego braku grozi wysoki mandat. Sprawa podobnie miała się w przypadku Biedronki przy ulicy Wrzosowej oraz Żytniej. Notorycznie powtarzające się interwencje dotyczące wysokich mandatów nakładanych na klientów dyskontu Biedronka spowodowały, że w końcu zlikwidowano znajdujące się pod sklepem parkomaty.

Czy w przypadku Lidla będzie inaczej i klienci nie będą w nieprzyjemny sposób zaskakiwani wysokimi karami? Poprosiliśmy dyskont o komentarz w tej sprawie. Odpowiedziała nam Aleksandra Robaszkiewicz z Biura Prasowego Lidl Polska.

„Informujemy, że wszystkie parkingi przed sklepami Lidla są bezpłatne dla naszych klientów na czas dokonywania zakupów. Wybrane spośród naszych parkingów wyposażone są w systemy parkingowe, które chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych, jednak i tam parkowanie jest bezpłatne pod warunkiem pobrania z parkomatu i umieszczenia za szybą darmowego biletu. Stosujemy to rozwiązanie tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem sygnalizowany przez naszych klientów. Parkomaty przed naszym sklepem w Kielcach przy ulicy Śląskiej planujemy uruchomić 6 lutego bieżącego roku. Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, ze względu na pojawiające się informacje od klientów dotyczące braku miejsc parkingowych przy naszym obiekcie. Postój dla naszych klientów trwający do 1,5 godziny będzie bezpłatny, z kolei każda kolejna godzina będzie kosztować 3 złote. Klienci będą zobowiązani do wydrukowania biletu z parkometru i umieszczenia go za przednią szybą pojazdu w widocznym miejscu. Na terenie parkingu zostanie zamieszczony regulamin informujący o zasadach korzystania z miejsc postojowych” - czytamy w oświadczeniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kielce.naszemiasto.pl Nasze Miasto