Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rachunki za gaz w Małopolsce z opóźnieniem. Powodem przenosiny danych klientów w PGNiG do nowego systemu. Wysyłka zaległych faktur ruszyła

Paweł Chwał
Paweł Chwał
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz Paweł Chwał
Wielu mieszkańców regionu tarnowskiego nie dostało w terminie rachunków za gaz. W niektórych przypadkach opóźnienia sięgają już półtora miesiąca. PGNiG tłumaczy to przenosinami danych klientów do nowego systemu rozliczeń i prosi ich o wyrozumiałość.

Długie czekanie na rachunek za gaz

Pani Grażyna z Tarnowa spodziewała się rachunku za gaz na początku listopada. Dotąd jednak nie trafił on do jej skrzynki pocztowej. Dzwoniła na infolinię, gdzie usłyszała, że są wdrażane zmiany w systemie rozliczeń. Osoba, z którą rozmawiała, nie była w stanie jej powiedzieć, kiedy dokładnie zaległy rachunek zostanie wysłany.

- Opłacam rachunki co miesiąc, bo taka forma jest dla mnie najbardziej korzystna i jestem w stanie je na bieżąco regulować, przeznaczając na to część otrzymywanej co miesiąc emerytury. Teraz nie wiem, jaka suma się uskłada za niezapłacone faktury i ile muszę na to odłożyć – tłumaczy tarnowianka.

Migracja danych w PGNiG zakończon

W PGNiG Obrót Detaliczny przyznają, że trwająca od końca października migracja danych klientów do nowego systemu bilingowego, mogła wiązać się a z czasowymi utrudnieniami w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach.

Obecny etap migracji danych objął ok 1,9 miliona odbiorców w czterech województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim, ale część z nich, którzy rozliczają się np. w systemie kwartalnym, półrocznym czy rocznym, w ogóle tego nie odczuło.

Rachunków nie dostali na czas ci, którzy opłacają je co miesiąc i częściowo ci, którzy płacą za gaz co dwa miesiące.

- Przesunięcie terminu dostarczania faktur nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków. Klienci nie poniosą z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat - zapewniają w PGNiG Obrót Detaliczny.

Faktury są już wysyłane

6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. Każdy odbiorca otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat będzie przekazana wraz z fakturą.

- Każda faktura będzie obejmowała wskazany przez odbiorcę gazu okres rozliczeniowy i będzie posiadała własną datę płatności – np. w przypadku klienta rozliczającego się w ujęciu miesięcznym, faktura za październik będzie obejmowała jedynie październik - wyjaśniają w PGNiG.

Najdłuższy termin przesunięcia otrzymania faktury – i to wyłącznie przez klientów, którzy rozliczają się w ujęciu miesięcznym – to półtora miesiąca.

Centralny System Bilingowy umożliwić ma m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, gwarantować większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwolić na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. Jak podkreśla spółka, to jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Reakcja rynku pracy na inflację

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto