Jak informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykonawca czyli Trakcja S.A. obecnie:
- buduje perony na przystankach osobowych Szczecin Żelechowa, Szczecin Drzetowo i Szczecin Golęcino (linia kolejowa nr 406),
- prowadzi prace związane z budową peronu na stacji Szczecin Podjuchy,
- buduje perony na przystanku osobowym Goleniów Park Przemysłowy (LK nr 401),
- prowadzi prace związane z remontem przejścia pod torami oraz budową windy na nowy peron w Gryfinie (LK nr 273).
Wykonawca jest również w trakcie projektowania peronu na stacji Szczecin Pogodno. Projektowany przez wykonawcę peron, uwzględniać będzie warunki wydane przez Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz zakres robót uzgodniony we współpracy z PLK.
SKM. Co udało się zrobić?
Do tej pory wykonane zostały:
- demontaż toru nr 1 oraz sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 406 Szczecin Główny - Police na szlakach: Szczecin Główny – Szczecin Turzyn, Szczecin Niebuszewo – Szczecin Gocław, Szczecin Skolwin – Police oraz rozbiórka torów na stacjach Szczecin Turzyn, Szczecin Niebuszewo i Police,
- budowa odwodnienia i nawierzchni toru nr 1 na szlaku Szczecin Skolwin - Police,
- zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie zostaną wymienione tory,
- na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny przebudowano peron nr 1 na stacji Daleszewo oraz peron nr 3 na stacji Gryfino.
Generalnego wykonawcę wsparła firm ZRK-DOM.
- Prace prowadzone przez wykonawcę zastępczego ZRK-DOM Poznań przebiegają zgodnie z harmonogramem robót. Wykonawca zakończył wzmocnienia podłoża na jednym z odcinków na szlaku Szczecin Gocław – Szczecin Niebuszewo. Prace postępują na innym z odcinków na tym szlaku. Trwają prace przy budowie torów nr 3 i 5 na stacji Szczecin Skolwin. W planach rozbiórka toru nr 1 na stacji Szczecin Skolwin, zabudowa rozjazdów - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.
SKM. Co z terminem zakończenia prac?
- Nadal obowiązuje termin zakończenia prac do końca 2023 roku, ale Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wystąpiło do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o fazowanie projektu - mówi Bartosz Pietrzykowski.
To oznacza, że część prac będzie mogła być wykonana po 2023 roku, a jednocześnie zostanie zachowane gigantyczne dofinansowanie inwestycji. W sumie to 538,5 miliona złotych z Unii Europejskiej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?