Szefie, masz problem z brakiem pracowników? Daj im to, a na pewno nie uciekną do konkurencji [lista]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Karnety do obiektów sportowych – są mile widziane i częściej wykorzystywane przez pracowników, zarówno mężczyzn jak i kobiety. Przy tego rodzaju benefitach, warto przeanalizować jednak strukturę firmy – stopień wykorzystania tej formy premiowania spada bowiem np. wraz ze średnią wieku pracowników.
Karnety do obiektów sportowych – są mile widziane i częściej wykorzystywane przez pracowników, zarówno mężczyzn jak i kobiety. Przy tego rodzaju benefitach, warto przeanalizować jednak strukturę firmy – stopień wykorzystania tej formy premiowania spada bowiem np. wraz ze średnią wieku pracowników. Pixabay.com
Udostępnij:
Większość pracodawców w walce o pozyskanie pracowników stara się zapewnić podwładnym dodatkowe korzyści.

Zobacz wideo: Szczepienie albo zwolnienie z pracy? Wyjaśnia radca prawny:

Dodatkowe korzyści są wręcz oczekiwane

Większość pracodawców w walce o pozyskanie pracowników stara się zapewnić podwładnym dodatkowe korzyści. Pewne benefity są dziś wręcz społecznie oczekiwane.

Walka o pracowników trwa. Potwierdzają to dane z raportu Grant Thornton i Element, a których wynika, że pracodawcy proponują kandydatom średnio aż 6,4 benefitów na jedną ofertę. To najwyższy wynik od początku pandemii, a nawet wyższy o 0,5 w porównaniu do 2019 roku.

- W praktyce rodzaj benefitu powinien być dostosowany do potrzeb pracowników. Przełożeni powinni zadać sobie pytanie: jakiego rodzaju cel mają mieć podejmowana działania? Zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku pracy? Obniżenie wskaźnika absencji? Poprawienie wizerunku i postrzegania pracodawcy? Chęć zrobienia „czegoś miłego” dla pracowników? Oferując dodatkowe bonusy pracodawca powinien się upewnić, że jego pracownicy faktycznie je docenią i będą z nich korzystać. Bez weryfikacji ich przydatności może się bowiem okazać, iż firma realizuje program, który nikomu nie przynosi żadnych korzyści. Warto pamiętać, że jeżeli pracownicy nie identyfikują się z firmą i nie wyznają filozofii jej marki, w takiej sytuacji nie pomogą nawet systemy premiowe. Nie mogą one przysłonić przedsiębiorcom "płacenia" pracownikom w kompetencjach, a także dawania im możliwości rozwoju w określonej perspektywie czasu - komentuje Mikołaj Zając, prezes Conperio, ekspert rynku pracy.

Jakie są najpopularniejsze trendy pracownicze w 2021 roku? Po odpowiedzi zapraszamy do poniższej galerii:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Monsignore
Najbardziej podobają mi się darmowe karnety na basen. Szczególnie polecam je chłopom, którzy nie dbają o swoją higienę osobistą i czuć ich z daleka. Będzie z tego podwójna korzyść. Pierwsza to ta, że ich organizm się dotleni, a druga to ta, że gdy będą czekać na audiencję u swoich szefów, panie sekretarki nie będą zmuszone do czekania na korytarzu na rychliwe pójście takiego delikwenta gdzie pieprz rośnie, byle jak najdalej od sekretariatu.
Dodaj ogłoszenie