Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Bochni w dzielnicy Proszowska powstanie nowa szkoła? Miasto zleci analizę, by ustalić, czy nowa placówka jest potrzebna

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Ulica Proszowska w Bochni. W północnej części miasta nie ma ani jednej szkoły
Ulica Proszowska w Bochni. W północnej części miasta nie ma ani jednej szkoły Paweł Michalczyk
W odpowiedzi na pojawiające się od wielu lat głosy, że w północnej części Bochni powinna powstać nowa szkoła, bocheński magistrat zleci analizę w sprawie zasadności jej budowy. Na osiedlu Proszowskim, położonym na północ od torów kolejowych, powstają od lat nowe domy oraz budynki wielorodzinne. Tymczasem od najdalej wysuniętych na północ zakątków tego osiedla do najbliższej szkoły w mieście jest ok. trzech kilometrów.

Najbliższa szkoła dla mieszkańców osiedla Proszowskiego w Bochni to Szkoła Podstawowa nr 2 położona w sąsiedztwie Plant, a więc w ścisłym centrum Bochni. Aby do niej dojechać, przy sprzyjających warunkach trzeba spędzić w samochodzie siedem minut, zaś w godzinach szczytu nawet powyżej kilkunastu. Jadąc z północnej części Bochni ulicą Proszowską w stronę centrum, trzeba bowiem pokonać trzy skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.

Od lat w Bochni pojawiają się głosy, że na osiedlu Proszowskim powinna powstać nowa szkoła podstawowa. W odpowiedzi na ten apel magistrat zdecydował, że opracuje analizę zasadności budowy kompleksu szkolno-przedszkolnego na tym osiedlu.

Zgodnie z założeniem, analiza ta będzie zawierała analizę powiązań funkcjonalnych, przestrzennych i społecznych (demograficznych) z uwzględnieniem obowiązujących obwodów szkół podstawowych i przedszkoli oraz
zasadności ich zmian w przypadku budowy nowego kompleksu szkolnego.

Twórcy analizy będą musieli wziąć pod uwagę uwarunkowania planistyczne, trendy budowy mieszkalnictwa, a także umiejscowienie kompleksu szkolno-przedszkolnego w strukturze urbanistycznej osiedla. Opracowanie ma uwzględniać sąsiedztwo osiedli mieszkaniowych, wielkość działki, istniejące powiązania komunikacyjne: piesze, rowerowe i kołowe z uwzględnieniem komunikacji publicznej, odległość od przystanków, możliwość bezpiecznego dotarcia do placówki pieszo lub rowerem, istniejące i brakujące usługi (społeczne, kulturalne i sportowe).

Nowa szkoła miałaby mieć taką powierzchnię, aby nie było konieczności wprowadzania w niej nauki zmianowej.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Spadek liczby miejsc na rynku pracy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto