Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Bochni zbliża się przebudowa parkingów obok dworca PKP. Będą utrudnienia dla kierowców. Ubędzie połowa obecnych miejsc

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Obecna sytuacja obok dworca PKP w Bochni, niebawem rozpocznie się przebudowa tego miejsca
Obecna sytuacja obok dworca PKP w Bochni, niebawem rozpocznie się przebudowa tego miejsca Paweł Michalczyk
Na dniach powinny ruszyć prace przy budowie węzła przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Bochni. Sytuacja parkingowa znacząco się poprawi, obecnie samochody często parkują na nierównej nawierzchni wśród ogromnych kałuż. Niestety, ucywilizowanie parkingów spowoduje zmniejszenie się liczby miejsc na samochody. Będą również utrudnienia w parkowaniu wynikające z prowadzonych robót. Wykonawca ma czas do 30 maja.

Prace przy przebudowie terenu wokół dworca kolejowego w Bochni już się rozpoczynają. - Teren budowy w zakresie rozbiórki starego budynku został przekazany we wtorek i do końca stycznia zniknie on z pejzażu Bochni - mówi Andrzej Koprowski z urzędu miasta Bochnia. Na miejscu budynku MPEC-u powstanie parking na 10 samochodów, w tym jedno miejsce dla niepełnosprawnych.

Będzie znacznie trudniej zaparkować przy dworcu PKP w Bochni

Po przekazaniu całego terenu budowy wykonawca przystąpi do prac na znacznie większą skalę w innych miejscach wokół dworca. Dla kierowców oznacza to jedno: będzie znacznie trudniej znaleźć miejsce postojowe w rejonie stacji kolejowej Bochnia.

- Należy się spodziewać utrudnień w dostępności do miejsc parkingowych. Z uwagi na napięte terminy prace wykonywane będą na kilku frontach jednocześnie. Na ile to możliwe wykonawca zapewni dostępność miejsc do parkowania, niemniej jednak musimy mieć na uwadze minimalizację czasu trwania przebudowy - zaznacza Andrzej Koprowski.

Co zmieni się w parkowaniu wokół dworca PKP w Bochni?

Budowa węzła przesiadkowego obejmuje wykonanie innych parkingów naziemnych. Po zachodniej stronie dworca wzdłuż torów powstaną 63 miejsca postojowe dla samochodów osobowych (w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem automatycznego wydawania i sprawdzania biletów. Zaprojektowano terminal wjazdowy i wyjazdowy, czytniki, szlabany, moduł główny itd.

Po wschodniej stronie dworca po północnej tronie ulicy Poniatowskiego powstanie parking naziemny na 29 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) również z systemem parkingowym automatycznego wydawania i sprawdzania biletów. Tam również zaprojektowano budowę zadaszonego parkingu dla rowerów (min. 20 miejsc postojowych) wraz ze stacją do naprawy rowerów (istniejąca już stacja zostanie przeniesiona w nową lokalizację) i zadaszonego parkingu dla motocykli (min. 5 miejsc).

W miejscu wyburzonego budynku po MPEC-u powstanie wspomniany już wyżej parking dla około 10 samochodów osobowych (w tym 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych).

Po południowej stronie ulicy Poniatowskiego, w miejscu dawnego dworca PKS, powstanie parking dla busów (8 miejsc postojowych) wraz z 3 zatokami dla busów dla osób wsiadających i wysiadających z busów (zostanie tam przeniesiony ruch z Placu Pułaskiego). Oprócz tego zaplanowano w tym miejscu 18 miejsc dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) oraz 2 wiaty przystankowe z podświetlanymi gablotami na rozkłady jazdy.

W rejonie dworca powstaną też dwie zatoki dla autobusów.

Inwestycja obejmuje również przebudowę istniejącej toalety publicznej. Obecnie jest ona w nienajlepszym stanie technicznym, m.in. ze względu na zawilgocenie. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wykonawca robót ma też za zadanie przebudować fragment ulicy Ks. J. Poniatowskiego wraz z przebudową wjazdów, wykonaniem chodników, a także nowej nawierzchni. Powstaną też kosze na śmieci, ławeczki, słupki drogowe, tablice informacyjne itp.

Przy dworcu PKP w Bochni ubędzie około połowy obecnych miejsc postojowych

O ile zmniejszy się liczba miejsc postojowych względem obecnej wydolności otoczenia dworca kolejowego w Bochni? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do przedstawiciela prasowego w urzędzie miasta. - Ilość miejsc parkingowych nie zmieni się zasadniczo i jest porównywalna z obecnym stanem - przekonuje Andrzej Koprowski.

Postanowiliśmy jednak sprawdzić, ile obecnie samochodów mieści się wokół dworca. 17 stycznia tuż przed południem w miejscach, które będą objęte inwestycją, stało 241 samochodów.

Po zachodniej stronie budynku dworca na parkingu wzdłuż torów stało 116 samochodów, w tym dwa na miejscach dla niepełnosprawnych, po przebudowie w tej części zaplanowano 63 miejsca, w tym trzy dla niepełnosprawnych (nie liczyliśmy 30 samochodów zaparkowanych w zatoczkach wzdłuż ulicy Poniatowskiego, gdyż to miejsce nie jest objęte przebudową).

Po wschodniej stronie dworca w sąsiedztwie szaletów publicznych zmieściło się 39 samochodów, po przebudowie mają tam być 22 miejsca, w tym 2 dla niepełnosprawnych.

Po południowej stronie dworca, na miejscu dawnego dworca PKS, wyliczyliśmy 86 zaparkowanych samochodów. Po przebudowie powstanie tam 18 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych). Kosztem miejsc dla samochodów powstanie tam jednak parking dla busów (8 miejsc postojowych) wraz z trzema zatokami dla busów dla osób wsiadających i wysiadających z busów oraz dwiema wiatami przystankowymi z podświetlanymi gablotami na rozkłady jazdy.

Zgodnie z umową, wykonawca węzła przesiadkowego w Bochni ma czas na zakończenie wszystkich robót do 30 maja 2023.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bochnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto