Zjazd z obwodnicy Bochni w jej wschodniej części pilnie potrzebny

Tomasz Rabjasz
Piotr Dziurdzia jest wielkim zwolennikiem budowy zjazdu z obwodnicy Bochni w kierunku wschodniej części miasta
Piotr Dziurdzia jest wielkim zwolennikiem budowy zjazdu z obwodnicy Bochni w kierunku wschodniej części miasta Tomasz Rabjasz
Udostępnij:
Z bocheńskiej obwodnicy brak jest zjazdu do wschodniej części miasta. Mieszkańcy są mocno tym podirytowani. Aby dostać się do swoich domów, muszą oni pokonać kilka kilometrów, pomimo tego, że mieszkają zaledwie kilkaset metrów od drogi.

Chociaż o potrzebie realizacji zjazdu z obwodnicy, która stanowi drogę krajową nr 94, do wschodniej części miasta mówi się w Bochni już od dawna, wszystko wskazuje na to, że inwestycja ta nie powstanie w najbliższych latach. - Obecnie przy prowadzeniu kilkudziesięciomilionowych inwestycji możliwość rozpoczynania kolejnego dużego zadania jest mocno ograniczona - mówi burmistrz Bochni Stefan Kolawiński. Włodarz miasta podkreśla, że teraz priorytetem dla Bochni jest m.in. dokończenie budowy tzw. KN-2, realizacja łącznika autostradowego oraz rewitalizacja Rynku.

Zjazd jako obietnica wyborcza
W programach wyborczych kandydatów na burmistrza Bochni wielokrotnie pojawiał się punkt mówiący o wybudowaniu zjazdu z obwodnicy miasta w jego wschodniej części. Miała go w swoim programie Małgorzata Szczepara osiem lat temu, Jan Balicki i Adam Korta cztery lata później, a także Krzysztof Kokoszka, który w tym roku ubiegał się o najwyższy urząd w mieście. Pomimo tego, że żadna z tych osób nie została wybrana na włodarza Bochni, większość z nich piastowała wysokie funkcje w mieście. Nie udało się im jednak doprowadzić do realizacji zapowiadanej przez nich inwestycji. Na przeszkodzie miała za każdym razem stawać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Myślę, że dzięki autostradzie szanse na pozwolenie na zjazd z obwodnicy z każdym rokiem są coraz większe. Dlatego trzeba cały czas podejmować rozmowy na ten temat - zaznacza Jan Balicki, przewodniczący Rady Miasta upływającej kadencji.

Opracowany plan działania
Podobnego zdania do Jana Balickiego jest również Krzysztof Kokoszka, który podczas niedawnej kampanii przedstawił swoją wizję zjazdu z obwodnicy. Jego plan był taki, aby w pierwszej kolejności wykonać zjazd dla osób jadących ze strony Krakowa w kierunku mocno rozwijającego się osiedla Panorama, które znajduje się na terenie dawnej cegielni, i połączyć go z ulicą Brzeźnicką. W przyszłości zjazd miałby zostać natomiast wykonany także w kierunku osiedla św. Jana, a docelowo inwestycja ta obejmowałaby także możliwość wyjazdu z obu osiedli na obwodnicę Bochni. - Oddana do użytku przed ponad 30 laty droga, dziś w dużej mierze stanowi barierę dla rozwoju miasta, gdyż przecina go na pół. Dlatego koniecznie trzeba coś z tym zrobić - mówił podczas jednej z październikowej konferencji prasowych Krzysztof Kokoszka.

Mieszkańcy czekają
Budowa zjazdu z bocheńskiej obwodnicy znacznie ułatwiłaby życie wielu mieszkańcom wscho - dniej części Bochni. Jedną z takich osób jest Patryk Plewa, który pracuje w Targowisku. - Gdyby powstała droga, zaoszczędziłbym nie tylko wiele czasu na dojazdy do pracy, ale także i pieniędzy - podkreśla pan Patryk.

Planowany zjazd z obwodnicy rozładowałby także korki w centrum miasta. - Jestem wielkim zwolennikiem tej inwestycji - mówi Piotr Dziurdzia, wieloletni bocheński radny

OD RAZU ZJAZD I WYJAZD NA OBWODNICĘ?
Władze miasta podkreślają, że w ostatnich latach wielokrotnie odbyły się rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie zjazdu z obwodnicy Bochni w jej wschodniej części. Nie przyniosły one jednak żadnych rezultatów. Dlatego, jeżeli miasto miałoby w przyszłości przystępować do realizacji tego zadania, chciałoby od razu wykonać zjazd, jak i wjazd na obwodnicę zarówno od strony osiedla św. Jana, jak i Panorama. Komunikowanie jednostronne według przedstawicieli magistratu nie jest żadnym rozwiązaniem.

DUŻE KOSZTY REALIZACJI INWESTYCJI
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że jeżeli inwestycja we wschodniej części Bochni miałaby być drogą gminną, to przygotowanie koncepcji, dokumentacja i budowa drogi leży po stronie gminy.

BOCHNIA - WARTO ZOBACZYĆ:

Co składa się na cenę paliwa?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca
GDDKiA to państwo w państwie, dlatego szkoda zachodu na takie rozwiązanie, zwłaszcza gdy sklad UM nie jest w stanie nic zrobić rozsądnego od 8 lat . Sobie czyli dla Urzędasow oczywiści budują parkingi obok siedziby, a resztę mieszkańców mają w głębokim poważaniu ( patrz parking Kącik) > Pozdrawiam !!!
Dodaj ogłoszenie