Temat posiedzenia brzmiał: „Posłowie Sejmu II RP. Ich losy i działalność w okresie II wojny światowej i okupacji”. Każdy z młodych posłów, aby zdobyć mandat, musiał wziąć udział w konkursie na przybliżenie postaci z historii polskiego parlamentaryzmu.
- Zapoznaliście się państwo z biografią wybranego posła, przeprowadziliście działania, które przybliżyły jego losy i działalność. Dzięki państwa pracy posłowie II RP pozostaną w pamięci narodu jako wymowny symbol - mówił do młodych posłów marszałek sejmu Marek Kuchciński.
Przemawiali do nich również m.in. wiceminister edukacji Maciej Kopeć, rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak i wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej Mateusz Szpytma.
- Spełniłam swoje największe marzenie, które przerodziło się w bardzo ważną lekcję życia, zdobyłam ogromne doświadczenie - mówi Sara Pietrusińska.
Wraz z Weroniką Podleś nakręciły filmik, poświęcony postaci Antoniego Goetza Okocimskiego, posła w latach 1918-1939. Efekt ich pracy można znaleźć w YouTube.
Niestety, dziewczętom nie było dane wystąpić z sejmowej mównicy. Sara chciała wyrazić swój pogląd na temat przyczyn braku zaangażowania młodzieży w tematy historyczne.
Oto fragment przemówienia, jakie przygotowała: „Najsłabszą rolę odgrywa w tym nieudolny system edukacji szkolnej. Młodzież bombarduje się szeregiem dat i wydarzeń, które zapominają zaraz po napisaniu sprawdzianu. A jedynie prawda jest ciekawa”.
- Postanowiłam walczyć z przeciwnościami losu i wrócić do ław poselskich - deklaruje 17-latka z Brzeska.
Z kolei Weronika Podleś z Jadownik zauważa, że posłem SDiM można być tylko raz w życiu, co samo w sobie czyni to wydarzenie wyjątkowym.
- Dzięki niemu poznałam wielu ciekawych ludzi i nabrałam nowych doświadczeń, które z pewnością przydadzą mi się w dorosłym życiu - mówi.
FLESZ - Kto dostał mandat europosła?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?